Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Міні-чат





Неділя, 24.11.2024, 08:28
Вітаю Вас Гість | RSS
Йорданештський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ст...
Головна | Реєстрація | Вхід
Методична робота:


Головна » Статті » Сторінка вчителя » Іонець В.В.

lectie de munca

 

DATA: 4.04.2018

CLASA: a II-a , înv. Vera Ioneţ

DISCIPLINA: Munca

SUBIECTUL: Confecţionarea iepuraşului de paşti

TIPUL LECTIEI: predare- învătare

Obiective operaţionale:

  • cognitive

O1- să prezinte lunile anotimpului primăvara

O2- să respecte etapele de lucru;

O3- să utilizeze tehnici de lucru diferite: tăiere, lipire, răsucire si rupere

  • afective: să participe cu interes, într-o atmosferă destinsă, plăcută, stimulativă, la activitatea propriu-zisă.
  • psihomotrice: să lucreze îngrijit.

Strategii didactice:

  • metode şi procedee: conversaţia, observaţia, explicaţia, exerciţiul, munca în pereche, munca independentă.
  • mijloace de învăţământ: materiale sintetice ( fire colorate), hartie glasată si creponată(colorată),polistiren, lipici, foarfece ;
  • forme de organizare: frontal, în perechi, individual.
  • temporale:40minute.

 

DESFĂŞURAREA LECŢIEI:

 

 

1.MOMENT ORGANIZATORIC

 

Ghicitoare:

Iarăşi vin eu ţup-ţup-ţup

Ouă multe să v-aduc

Dar nu albe-colorate

Şi frumos încondeiate

În culoarea câmpului

  1. sărbatoarea Pastelui! (Iepuraşul de Paşti)

 

2.CAPTAREA ATENŢIEI ŞI REACTUALIZAREA CUNOŞTINŢELOR

 

-Conversație întroductivă

 

Care dintre noi nu ne-am întrebat de unde a apărut povestea iepuraşului de Paşte?

Povestea iepuraşului care aduce ouă de Paşte vine de fapt din Germania. Copiii cred că dacă au fost buni, cuminţi, Iepurele Magic, Oschter Haws, le va aduce un coş plin cu ouă de ciocolată , cu ouă colorate.

Simbolurile Paştelui sunt, aşa cum toţi ştim, iepuraşii şi ouale roşii, simboluri împrumutate din vechi ritualuri precreştine. Ele nu au nimic de-a face cu povestea biblică a morţii şi învierii lui Iisus; ele doar marchează venirea primăverii şi reapariţia vegetatiei, precum şi fertilitatea.

 

-Familiarizarea cu conţinutul poveştii

 

Odată, demult, trăia într-o căsuţă dărăpănată la margi nea unui cătun , un olar împreună cu nevasta şi cei doi copii ai lui. Erau destul de săraci şi îşi duceau traiul doar de pe urma vaselor de lut pe care olarul le vin- dea la târgul din apropiere. Într-una din zile, pe când de la târg, numai ce zăreşte olarul într-un se întorcea tufiş de la marginea pădurii un iepure ce se ascundea tremurând tot de frică.

Nu i-a fost prea greu să-l prindă şi să-l vâre în traistă, gândindu-se numai la friptura pe care avea să o facă din friptură

Ajuns acasă, îi dădu traista nevestei, poruncindu-i să gătească iepurele,iar el, ostenit de atâta drum, se trânti în pat şi adormi pe dată. Cei doi copilaşi, auzind porunca tatălui, se strecurară binişor şi priviră în traistă, de unde le străluciră doi ochişori speriaţi şi înlăcrimaţi. Din întune- ric, iepuraşul îşi aştepta sfârşitul plângând, pentru că auzise şi el planul îngrozitor al olarului şi înţelesese despre ce era vorba. Doar v-am spus că pe atunci animalele înţelegeau limba oamenilor.

Copiilor li s-a făcut aşa o milă de bietul iepuraş, că abia
au aşteptat ca mama lor să plece o clipă din bucătărie şi
au înşfăcat iepurele, punând în locul lui un ştergar.

Au alergat până la marginea pădurii, iar acolo au dat drumul micului urecheat, ca-re a fugit mâncând pământul. Bineînţeles ca olarul a certat-o pe nevastă pentru că n-a avut grijă de iepure, iar în acea seară n-au mâncat friptură, ci urzici. Dar s-a întâmplat un lucru frumos. Mama lepuroaică a zvonit prin toată pădurea fapta cea bună a copiilor .

Despre ispravă a aflat şi Zâna Eastres, slujitoarea Primăverii.

Şi cum se apropia Sărbătoarea Primăverii, Zâna s-a gândit să-i răsplătească pe cei doi copii pentru salvarea iepuraşului şi a poruncit iepurilor să le ducă daruri . Astfel, copiii olarului au găsit într-o dimineaţă, frumos înşirate pe pervaz,
alune, fructe uscate, ciuperci şi faguri
de miere. De atunci. în fiecare an, tot
mai mulţi iepuraşi aduc daruri copiilor

cuminţi, harnici si buni.
Cu timpul, sărbătoareDe atunci. în fiecare an, tot
mai mulţi iepuraşi aduc daruri copiilor

a Primăverii

s-a contopit cu cea a învierii Domnului
Iisus Hristos. Despre olar şi copiii lui
abia dacă-şi mai aminteşte cineva,
zânele s-au pierdut în negura vremii,
dar iepuraşii n-au uitat niciodată de

îndatorirea lor de a aduce, de

Paşte, tot felul de daruri copiilor.

 

-Iată şi câteva versuri pentru copii:

  1. Ouă roşii ne-a adus
    Cinste Domnului Iisus!
  2. Iepuraşul mustăcios
    Pentru-un Paşte delicios
    Vă aduce la copii
    Dulciuri, haine...bucurii.
  3. Iepuraşul urecheeat
    A venit la noi in sat
    Cu un ou incondeiat
    Căci Hristos a înviat!
  4. Stimate domn Iepuraş,
    şi eu sunt tot dragălaş.
    Si de Paşte aş vrea mult soare,
    Ca să mergem la plimbare

Un iepuraş ce po ate fi realizat de către copilaşi

 

3. ANUNŢAREA TEMEI ŞI A OBIECTIVELOR LECŢIEI

 

-Materiale si utilaje

 

  • Mănuşă
  • Suport de carton
  • Hartie glasată
  • Boabe de piper
  • Mărgele,nasturi
  • Carioci
  • Fire(pentru mustăţi)
  • Vată
  • Ac
  • Aţă

-Modul de lucru:

  1. Urechile iepuraşului vor fi din doua “degete” ale manusii pe care le umplem cu vată.Celelalte trei orificii pentru degete le vom coase in interiorul manusii.
  2. Umplem manusa cu vată si o coasem.
  3. Pentru a realiza capul,o vom lega cu aţă la o distanţă de 4-5 cm faţă de partea de jos a urechilor.
  4. Ochii ii realizăm din boabe de piper,mărgele,hartie glasata sau nasturi.
  5. Mustăţile le confecţionăm din fire sau le desenam cu cariocă.
  6. Aşezăm iepuraşul pe un suport de carton.

 

4.FIXAREA CUNOSTINETELOR SI EVALUAREA

 

5.CONCURSUL CELEI MAI REUŞITE LUCRĂRI

(anexă-slaiduri pe disc)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P1020283

 

DATA: 4.04.2018

CLASA: a II-a , înv. Vera Ioneţ

DISCIPLINA: Munca

SUBIECTUL: Confecţionarea iepuraşului de paşti

TIPUL LECTIEI: predare- învătare

Obiective operaţionale:

  • cognitive

O1- să prezinte lunile anotimpului primăvara

O2- să respecte etapele de lucru;

O3- să utilizeze tehnici de lucru diferite: tăiere, lipire, răsucire si rupere

  • afective: să participe cu interes, într-o atmosferă destinsă, plăcută, stimulativă, la activitatea propriu-zisă.
  • psihomotrice: să lucreze îngrijit.

Strategii didactice:

  • metode şi procedee: conversaţia, observaţia, explicaţia, exerciţiul, munca în pereche, munca independentă.
  • mijloace de învăţământ: materiale sintetice ( fire colorate), hartie glasată si creponată(colorată),polistiren, lipici, foarfece ;
  • forme de organizare: frontal, în perechi, individual.
  • temporale:40minute.

 

DESFĂŞURAREA LECŢIEI:

 

 

1.MOMENT ORGANIZATORIC

 

Ghicitoare:

Iarăşi vin eu ţup-ţup-ţup

Ouă multe să v-aduc

Dar nu albe-colorate

Şi frumos încondeiate

În culoarea câmpului

  1. sărbatoarea Pastelui! (Iepuraşul de Paşti)

 

2.CAPTAREA ATENŢIEI ŞI REACTUALIZAREA CUNOŞTINŢELOR

 

-Conversație întroductivă

 

Care dintre noi nu ne-am întrebat de unde a apărut povestea iepuraşului de Paşte?

Povestea iepuraşului care aduce ouă de Paşte vine de fapt din Germania. Copiii cred că dacă au fost buni, cuminţi, Iepurele Magic, Oschter Haws, le va aduce un coş plin cu ouă de ciocolată , cu ouă colorate.

Simbolurile Paştelui sunt, aşa cum toţi ştim, iepuraşii şi ouale roşii, simboluri împrumutate din vechi ritualuri precreştine. Ele nu au nimic de-a face cu povestea biblică a morţii şi învierii lui Iisus; ele doar marchează venirea primăverii şi reapariţia vegetatiei, precum şi fertilitatea.

 

-Familiarizarea cu conţinutul poveştii

 

Odată, demult, trăia într-o căsuţă dărăpănată la margi nea unui cătun , un olar împreună cu nevasta şi cei doi copii ai lui. Erau destul de săraci şi îşi duceau traiul doar de pe urma vaselor de lut pe care olarul le vin- dea la târgul din apropiere. Într-una din zile, pe când de la târg, numai ce zăreşte olarul într-un se întorcea tufiş de la marginea pădurii un iepure ce se ascundea tremurând tot de frică.

Nu i-a fost prea greu să-l prindă şi să-l vâre în traistă, gândindu-se numai la friptura pe care avea să o facă din friptură

Ajuns acasă, îi dădu traista nevestei, poruncindu-i să gătească iepurele,iar el, ostenit de atâta drum, se trânti în pat şi adormi pe dată. Cei doi copilaşi, auzind porunca tatălui, se strecurară binişor şi priviră în traistă, de unde le străluciră doi ochişori speriaţi şi înlăcrimaţi. Din întune- ric, iepuraşul îşi aştepta sfârşitul plângând, pentru că auzise şi el planul îngrozitor al olarului şi înţelesese despre ce era vorba. Doar v-am spus că pe atunci animalele înţelegeau limba oamenilor.

Copiilor li s-a făcut aşa o milă de bietul iepuraş, că abia
au aşteptat ca mama lor să plece o clipă din bucătărie şi
au înşfăcat iepurele, punând în locul lui un ştergar.

Au alergat până la marginea pădurii, iar acolo au dat drumul micului urecheat, ca-re a fugit mâncând pământul. Bineînţeles ca olarul a certat-o pe nevastă pentru că n-a avut grijă de iepure, iar în acea seară n-au mâncat friptură, ci urzici. Dar s-a întâmplat un lucru frumos. Mama lepuroaică a zvonit prin toată pădurea fapta cea bună a copiilor .

Despre ispravă a aflat şi Zâna Eastres, slujitoarea Primăverii.

Şi cum se apropia Sărbătoarea Primăverii, Zâna s-a gândit să-i răsplătească pe cei doi copii pentru salvarea iepuraşului şi a poruncit iepurilor să le ducă daruri . Astfel, copiii olarului au găsit într-o dimineaţă, frumos înşirate pe pervaz,
alune, fructe uscate, ciuperci şi faguri
de miere. De atunci. în fiecare an, tot
mai mulţi iepuraşi aduc daruri copiilor

cuminţi, harnici si buni.
Cu timpul, sărbătoareDe atunci. în fiecare an, tot
mai mulţi iepuraşi aduc daruri copiilor

a Primăverii

s-a contopit cu cea a învierii Domnului
Iisus Hristos. Despre olar şi copiii lui
abia dacă-şi mai aminteşte cineva,
zânele s-au pierdut în negura vremii,
dar iepuraşii n-au uitat niciodată de

îndatorirea lor de a aduce, de

Paşte, tot felul de daruri copiilor.

 

-Iată şi câteva versuri pentru copii:

  1. Ouă roşii ne-a adus
    Cinste Domnului Iisus!
  2. Iepuraşul mustăcios
    Pentru-un Paşte delicios
    Vă aduce la copii
    Dulciuri, haine...bucurii.
  3. Iepuraşul urecheeat
    A venit la noi in sat
    Cu un ou incondeiat
    Căci Hristos a înviat!
  4. Stimate domn Iepuraş,
    şi eu sunt tot dragălaş.
    Si de Paşte aş vrea mult soare,
    Ca să mergem la plimbare

Un iepuraş ce po ate fi realizat de către copilaşi

 

3. ANUNŢAREA TEMEI ŞI A OBIECTIVELOR LECŢIEI

 

-Materiale si utilaje

 

  • Mănuşă
  • Suport de carton
  • Hartie glasată
  • Boabe de piper
  • Mărgele,nasturi
  • Carioci
  • Fire(pentru mustăţi)
  • Vată
  • Ac
  • Aţă

-Modul de lucru:

  1. Urechile iepuraşului vor fi din doua “degete” ale manusii pe care le umplem cu vată.Celelalte trei orificii pentru degete le vom coase in interiorul manusii.
  2. Umplem manusa cu vată si o coasem.
  3. Pentru a realiza capul,o vom lega cu aţă la o distanţă de 4-5 cm faţă de partea de jos a urechilor.
  4. Ochii ii realizăm din boabe de piper,mărgele,hartie glasata sau nasturi.
  5. Mustăţile le confecţionăm din fire sau le desenam cu cariocă.
  6. Aşezăm iepuraşul pe un suport de carton.

 

4.FIXAREA CUNOSTINETELOR SI EVALUAREA

 

5.CONCURSUL CELEI MAI REUŞITE LUCRĂRI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P1020283

Категорія: Іонець В.В. | Додав: iordanesti1school (30.01.2019)
Переглядів: 263 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright By Vitaliy © 2024