Календарь

«  Травень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Міні-чат





Неділя, 24.11.2024, 01:41
Вітаю Вас Гість | RSS
Йорданештський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ст...
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2020 » Травень » 7 » Clasa 11 Limba română și Literatura română
15:45
Clasa 11 Limba română și Literatura română

Clasa 11

Limba română și Literatura română

1.Peisajul și trăirile sufletești ale copiilor din poeziile: Moartea căprioarei, După melci.

2.Motive și teme folclorice în poeziile: Meșterul, Miorița.

  • De rezolvat exercițiile

Subiectul  1     (30 de puncte)

Scrie o compunere de maxim 30 de rânduri, în care să demonstrezi cu argumente necesare şi suficiente valoarea spirituală a cuvântului în relaţia dintre generaţii (în baza poeziei „Testament” de T. Arghezi).

Subiectul 2     (40 de puncte)

 

1.Citeşte cu atenţie versurile:

1.Iarna crengile scriu                         3.Sub aceiaşi copaci

Poezii japoneze                              Ai aceluiaşi veac —

Cu penel fumuriu                            Îngeri muţi şi stângaci

Pe mătasea zăpezii,                       Mă învaţă să tac

 

2.Ca şi cum s-ar feri                           4.Ne-nţelese poeme

Să-nţeleg, ca şi cum                        Picurând din zăpadă:

În zadr şi deşi                                  Ieri era devreme,

Plânsem toţi şi şezum                     Azi au fost altădată. (A. Blandiana)

2.Precizează tipul strofei, rima, ritmul şi măsura versurilor.  4p. (1+1+1+1)

3.Transcrie, din text, două figuri de stil.   4p. (2+2)

4.Identifică doi indici ai timpului, doi ai persoanei şi doi ai spaţiului. 6p.(2+2+2)

5.Scrie câte un sinonim şi câte un antonim pentru sensul, din text, al cuvintelor zăpadă, înţeleg. 8p. (2+2+2+2)

6.Transcrie, din text, o propoziţie regentă şi una subordonată.  4p. (2+2)

7.Identifică stilul, genul şi specia fragmentului:

„Dragu-mi era satul meu cu Ozana cea frumos curgătoare...”3p.(1+1+1)

8.Ce sugerează structurile „crengile scriu”, „aceiaşi copaci”, „aceluiaşi veac”? 5p.

9.Analizează sintactic propoziţia.

Făt-Frumos alese calul cel mai de frunte din grădinile împăratului. 6p

11. Cuvântul „casei” (din structura „ pune streşinilor casei”) are funcţia sintactică de:      2p.

a. atribut;   b. complement indirect;  c. nume predicativ.     

12.Substantivul, din text, „o ghirlandă” are funcţia sintactică de: 2p.

a. complement circumstanţial de loc;

b. atribut substantival;

c. complement direct.

13.Găseşte locuţiuni verbale sinonime pentru verbele: a înţelege; a sfătui, a evidenţia, a se certa. 8p. (2+2+2+2)

14.Scrie câte un sinonim şi câte un antonim pentru următoarele locuţiuni substantivale:  8p. (2+2+2+2)

tragere de inimă;  ţinere de minte.

15.Alcătuieşte două propoziţii în care cuvântul „trandafirii” să fie subiect şi, respectiv, complement direct. 4p.  (2+2)

 

 

Переглядів: 344 | Додав: iordanesti1school | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 2
2 RgeDlKP  
0
Impaired autophagy in intestinal epithelial cells alters gut microbiota and host immune responses <a href=https://prilig.buzz>where to buy priligy in malaysia</a>

1 rFAseUyOw  
0
Is it bad to take any more than 200mg <a href=https://viagr.top>viagra commercial</a> SD Standard derivation

Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright By Vitaliy © 2024